Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 24 september 2010

Miss i väderprognosen

Så sur man blir när vädret inte blir som dom säger.Vi skulle få soligt och upp mot 20+ idag.
Jo tack .Vad blir det .Dimma och grått.Allt bara dryper av fukt.Inte lockande att gå ut ovh gräva då.
Så skulle jag byta album  på bloggen .Bildspelet .Vad händer.Inte går det inte.Blir jag ju inte mindre sur för.Suck .Man kanske skulle gå och lägga sej och dra täcket  över huvudet och titta fram i vår .Tittade på bilden av den vita sköldpaddsörten och blev lite mjukare till sinnet.Den står i ett skuggigt hörn av trädgården så nu lyser den så fint.Miscantusgräset är fint i färgen silver ,rosa,och lite rost. och perukpusken är inte så tokig att se på den heller.Nu skulle det ju bli kallare och torrare väder med lite sol i nästa vecka så jag får väl jobba på då istället.Hoppas ni får en skön helg.

4 kommentarer:

  1. Här har vi faktiskt fått precis det väder som utlovades, så jag har planterat lökar idag. Fast bara dom 85 narcisser av tre olika sorter jag hade beställt.
    Sen har jag sorterat upp 5 jättelådor med lökar till dom andra i Trädgårdsentusiasterna och prickat av, packat om dom och räknat och.....puh!
    Nu har jag väl en 300-400 lökar kvar att plantera, allt från krokus, allium, liljor till jättestäppliljor. Men idag orkar jag inte mer.
    TREVLIG HELG!
    Susie

    SvaraRadera
  2. Nä, väderprognoser är inte att lita på! Inte datorer heller!Ändå fann du fint i trädgården och det där collaget verkar ju hur kul som helst!
    Trevlig helg
    nevva

    SvaraRadera
  3. Visst är det tråkigt med detta höstrusk när man har så mycket kvar som måste göras. Här småregnar det och blåser, inte vill man gå ut utan hellre sitta inne med filt, tända ljus och en god bok. ha det bra. // Kerstin

    SvaraRadera
  4. This design is spectacular! You certainly know how to keep a reader entertained.
    Between your wit and your videos, I was almost moved to start
    my own blog (well, almost...HaHa!) Wonderful job. I really enjoyed what you had to say, and more than that, how you presented it.
    Too cool!

    Feel free to visit my blog; Arizona Auto Insurance

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.