Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 3 oktober 2010

Höstens Färger och vårens förberedelse.

Indiangräset har börjat anta de färger som visar att hösten är här.
 Den vita höstastern står bredvid indiangräset och bildar ett vackert blickfång
 Även Miscantusgräsets vippor vajar så vackert i vinden.
 Den rödlila höstastern har inte slagit ut ännu.Den brukar komma före den vita,men iår är det tvärt om.
 Och den här lilla hyasintvivan har tagit helt fel på årstiden.Jag flyttade på den för ett tag sedan och ser ut som den gillade det.
 Knopparna på stjärnmagnolian ser så mjuka och goa ut med sitt ludna täcke.
 Ock rodrodendronknopparna har vuxit sej feta och runda inför vintern.
Tror inte det är så mycket kvar som är ett måste innan vintern i trädgården.Det kommer ju att bli en del klippning av vissna växter,men jag tar inte bort allt.

3 kommentarer:

  1. Härligt att se att även växterna förbereder sig för en ny vår! Snart är vi där igen, men först ska vi njuta av hösten och inte minst vintern, då vi får tid att drömma och planera inför nästa säsong.
    Ha det riktigt bra!
    Christina

    SvaraRadera
  2. Oj, vad skönt det måste kännas att vara så långt framme redan med höstbestyren. Jag är rädd att jag inte kommer att hinna med alla mina bestyr innan det är försent. Men, men, det kommer ju en vår;)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  3. Har donat ute i trägården med idag:) En vit höst aster står på min vill ha lista. Kanske skulle jag titta om den kan reas ut snart i plantbutiken. Såg att du tillverkat en skål i höger kanten. Mycket fin ser den ut!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.