Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 26 oktober 2010

Ja jag hittde dom.

Varje dag som jag vart på stan har jag gått förbi blomsteraffären och kollat om de fått hem de nya Cyklamen som kommit ut i år.Och idag får jag se på golvet den röda.Lycka.Och inne i butiken så har hon fått hem de vita också.Jag berättade för henne att jag väntat på den sorten.Då berättar hon i sin tur för mej att hon inte beställt utan att det var hennes leverantör som skickat med dom och sa till henne( Du måste bara ha de här) Och så kommer du in och köper två innan jag ens har sett dom själv.Nu ska jag ringa killen och tala om hur rätt han hade.Det här var så roligt.Så jag gjorde henne glad och hon gladde mej.

4 kommentarer:

  1. Förlåt en som inte begriper sig på Cyclamen. VAD är nytt med dessa?
    Jag var i blomsterhallen idag och såg fransiga som jag tyckte var söta men 99:- var inte i min prisklass precis.
    Ha en bra dag
    Karin //

    SvaraRadera
  2. Jo men Karin det är ju det vackra fästet.Ser ju ut som en egen liten blomma.Och den sitter visst kvar ett tag efter att den stora vissnat.Fast jag håller med om att de är dyra.Såg den fransiga hos henne men vad den kostade vet jag inte de här gick på 139kr st.Men är man blomtokig så är man.

    SvaraRadera
  3. ...vad bra att Karin frågade, för jag såg inte heller det "nya". Men jag håller med nu, dom v ar fräscha - och jag gillar cyklamen. Men det är väl ingen risk att det finns sådana i lilla Hemse att köpa!

    SvaraRadera
  4. Jättefina, men tja, vad ska jag säga... mina gröna fingrar funkar bara på uteväxter. Vet inte varför och investera 99 kr eller 139 kr är som pengarna i sjön för mig:( För njuta av dina fina bilder istället:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.