Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 11 oktober 2010

Klappat och klart.

Så är det då klart med alla krukor som ska bäras hit och dit för vinterförvaring.Växthuset är knökfullt och rummet jag har i källaren är även det ganska fullt vid det här laget.Men nu är jag klar.Dagen har ju varit så härlig med sol hela tiden fast det är kallt.Vi har faktiskt haft minusgrader i natt för första gången.Nu är det bara (hm sa jag bara)en del att klippa bort och sen sätta nät runt en massa andra som jag inte vill att harar och rådjur ska kalasa på.Men det brukar min lilla gubbe hjälpa till med.



7 kommentarer:

  1. Oj, så mycket de har att sköta i källaren redan nu:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Ja, det tar tid att plocka in alla sina växter för vinterförvaring. Men skönt när det är gjort.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du varit. Det måste vara skönt och ha kommit så långt. Själv har jag en hel del kvar.

    Ha det bra, Kerstin

    SvaraRadera
  4. Tur att du har en gubbe som kan hjälpa dig. Du har ju en hel del att pyssla med ser jag!

    SvaraRadera
  5. Det var inte lite, ojojojo! Jag som tyckte jag hade en hel del. Klart här också.

    /Anette

    SvaraRadera
  6. Ja men det är ju du Gunsan! Vet du, tappade bort min favoritlista förra veckan när jag trixade med bloggen och då försvann du... och nu hittade jag dig igen :) Har nu klickat i "följa", för den försvinner inte :)

    ja, nu börjar det bli fullt i växthuset, tänk - jag har ett litet, litet.... :) men jag tror jag får plats, får bygga på höjden med hjälp av hyllor. Skall också plasta insidan så fort jag fått ut fukten efter tvätten.

    Vad är det för träd du förvarar inne i växthuset, klarar de inte vintern ute eller är det för att du har dem i kruka?

    Ha en fortsatt bra vecka :)

    SvaraRadera
  7. Jo men visst .Här är jag.Gjorde samma sak för ett tag sedan och alla mina favoriter var puts veck.Men letade reda på alla igen + några till.
    Du undrar om träden.Det är Ett prydnadskörbär som heter Kojou-No-Mai och det andra heter Pink Sensation Viburnum plicatum.Tänkte att det kanske blir en lika hårdvinter som förra så då klarar de sej bättre i växhuset.Kan svepa bubbelplast om krukorna.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.