Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 31 oktober 2010

Tänker lite på det som varit

Sitter och bläddrar i mina bilder och hittade den här.Känner att jag saknar den tiden när jag göt och brände keramik.Synd att mina armar inte orkade med längre.Den här krukan har ju harar som motiv och den som bara huvudet tittar fram på sticker ut baken på andra sidan.Ser ganska roligt ut.Hade varit skoj att ha något mer att pyssla med förutom symaskin nu när trädgården vilar.Fick i går höra att en av våra grannar tyckte att jag har alldeles för många rabatter.Det var väl inte nödvändigt Och så skulle jag väl sköta allt själv om det nu var tvunget.Blev så himla ledsen.Varför kan inte folk sköta sej själva och låta andra vara som dom vill.Ja ja ,människor är tyvärr lite missunsamma.Man får väl svälja och glömma skiten.

5 kommentarer:

  1. Jag förstår att du inte blir glad av sådana kommentarer men du har rätt, glöm det, alla har vi olika intressen och dina grannar verkar inte förstå att trädgård är ett intresse. :)

    Ha det bra, Kerstin

    SvaraRadera
  2. Vilka otroligt fina krukor du har gjort.

    Din granne är nog riktigt avundsjuk för hon kanske inte har det riktiga intresset för trädgård och då har hon inget positivt att säga.

    ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Hm..vilka fåniga kommentarer, svårt att inte bry sig, men de ser säkert bara med grön avund på alla dina vackra rabatter..skitigrannarna!! Karina

    SvaraRadera
  4. Äsch bry deig inte om grannen, du kan väl föreslå henne att gå o hälsa på Peter K i Oxelösund, där har jag för mig att det knappt finns gräsmatta, bara rabatter.
    Trist när man inte kan fortsätta med sin hobby, själv hade jag velat sätta opp vävstolen men det är inte att tänka på just nu så jag stickar i stället. Man får väl vara glad så länge man kan skapa något med händerna, det gör den mörka tiden på året lite kortare.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.