Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 18 oktober 2010

Titta vad jag hittade

Gick en tur i trädgården sedan jag skrämt bort grannens katt som hade hittat våra småfåglars mat automat som vi satt ut igår.Ner i rabatten mot vår andra granne så fick jag se den här Tidlösan.Nu hör det till saken att jag inte har satt den.Och vi har ju bott här i 30år så vem har varit framme och planterat den.Någon liten trädgårdstomte kanske.Glad blev jag i alla fall.Hittade även en ljusblå vädd som blommar i höstkylan.Och några rosor trotsar vädrets makter och är så fina.Ett par av bilderna blev lite oklara,men jag har lånat kameran av maken och är inte så van vid den.Min har tyvärr blev lite tokig den tar inga klara bilder längre.Får väl skaffa en ny senare.

6 kommentarer:

  1. Så mycket fint! jag tycker också att det är helt otroligt vad rosorna blommar, trots alla kalla nätter!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. Visst blir man glad av dessa sista växterna fast nu börjar många sjunga på sista versen här.

    Ha det bra, Kerstin

    SvaraRadera
  3. ...det är så mysigt med dom här sista blommorna! Prfecis som dig hittade jag en tidlösa - fast min var lila - ute i skogen i vår "vilda" kompost. Den sitter numera i en kruka under en magnolia.

    SvaraRadera
  4. Jag säger då det, som små juveler. Tänk att man blir så glad när man hittar något som frosten har glömt./ Tyra

    SvaraRadera
  5. Fina dina rosor är, mina är helt nerfrusna nu.
    Vad kul att hitta nåt men inte visste att man hade eller glömt att man hade.....hittade själv en liten anemon häromdagen som jag hade glömt att jag hade planterat.
    Ha en bra dag!
    Mia

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.