Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 5 oktober 2010

Vackra saker i present.

Ja igår var det verkligen stor utdelning av saker hemma hos dottern.
En ljuslykta.Som jag inte kan få för många av.
Den här rostiga underbara oljelampan.
 Två st glaskupor som ska användas nästa sommar i trädgården.

Sen var de här kungakronorna på ställning också 2 st

Vattenkanna och fågelbad.


 Och sedan det här jättefina soluret
Som avslutning kom hon med de här jättefina kryddskylltarna.Tycker dom är så fina.
Sen är det en sak kvar som hon skulle ta med sej nästa gång hon kommer hit.En jättestor rund och mullig krona.Rostig och fin.Den här ljuskronan blev perfekt i växthuset.Marie har ju slutat med sin butik och huset är sålt så om en månad flyttar de in i lägenhet.Då får mamma alla fina saker hon inte kan ta med sej.

3 kommentarer:

  1. Men va´bra att du fick dem. Så jätte mycket fina saker. Lena/isis

    SvaraRadera
  2. Ibland kan andras tråkigheter (att din dotter slutat med butiken) betyda trevligheter för en själv!
    Det var precis likadant när min mamma lade ner sin presentbutik för 30 år sen, jag fick en massa snygga saker som än idag pryder sina platser. För det var ju bara det allra bästa som hamnade hos mig!

    SvaraRadera
  3. Wow! Snacka om julafton hos dig igår!!! Enormt fina saker du fick. Och kronan är ju bara helt underbar!!!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.