Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 27 november 2010

Adventspyssel

Idag har det blivit lite pysslande med att göra iordning några växter och annat.Köpte hyasinter och amarylis.Och en annan växt som jag för tillfället glömt namnet på.De hade mycket fint att välja på,men jag tog det lite lungt med blommorna för det var ju så attans kallt ute.Ska köpa mer senare.Vill gärna få tag på en stor fin Azalea.Gärna vit.Just nu håller maken på och sätter upp några ljusslingor  utomhus.Så himla mysigt när det lyser upp i trädgården mot den vita snön.Snart är det dax för lite fika.Och då blir det Napolionbakelse till.Fick ett sånt sug efter något gott till kaffet.Hoppas ni alla får en riktigt trevlig och mysig första advent.


5 kommentarer:

  1. Oj vad adventsfint du har gjort! Det är roligt att göra fint till advent :) och jag håller med om att det är fint när ljusslingorna lyser upp därute. Jag satte en i lilla växthuset idag :)

    Ha en mysig första advent ♥

    SvaraRadera
  2. Vad du har pysslat och gjort fint.
    Jag älskar napoleonbakelser, mums:)
    Ha en fin första advent!

    SvaraRadera
  3. Så vackert du gjort... då blir det skönt o tända ljus o ta en mugg glögg till pepparkakorna....
    Ha´t himla gôrgôtt i advent
    Nina

    SvaraRadera
  4. Ljus, blommor och pynt överallt, vad mysigt du har gjort det. Och ljusslingor utomhus. Det behövs ljus både inne och ute den här årstiden.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  5. Är tillbaks! Lämnar tassavtryck! Önskar en härlig dag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.