Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 2 november 2010

Höst i trädgården.



Snart öppnar nog julrosen sina vita vackra knoppar.Den har lite brottom.

En av de få pelargoner som jag vill ha kvar.Rococo.Den är så söt så den måste jag bara spara.

Vilka färger.Det här är ju en häckplanta,och den gissar jag det är fåglarna som har sått den här.Den får knallröda bär som de verkar tycka om.Det finns inga kvar nu i alla fall.Jag har låtit den stå kvar och så tucktar jag den ganska hårt.

Det kommer nog att bli längre mellan mina inlägg nu när trädgården snart är klar för vintervila.Fast rätt vad det är så får jag någon ide'e om vad jag vill visa och berätta om.
Jag har bytt bild idag och lagt in en ny besöksvisare.Vet inte vad som hänt, men den andra var bara borta när jag tog fram hemsidan.Och bilden är på lite som jag hade vid trappan förra vintern.

2 kommentarer:

  1. ...oj vad tidig din julros är!
    Vackra färger på häckplantan - som jag antar är en Cotoneaster. Hade tänk att fota någa sådana i skogen för här växer dom vilt, men glömde att ta med kameran igår. Det är ju ganska imponerande när det kanske är en 30-40 plantor i flammande rödorange bredvid varandra.

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra färger det är runt oss nu//Britt

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.