Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 8 november 2010

Medelhavsväxter

Har en samling av vad man kan kalla medelhavsväxter som nu står i källaren för övervintring.En del av dom har jag haft i ganska många år.Och det är fetbladsväxterna.En gång har jag fått paradisträdet att blomma,men då stod det i uterummet på våren och det var ganska svalt en längre tid.Inget vatten .Då hände undret.En sky av små vita blommor i alla toppar .Det var så fint.Som framgår av bilderna så trivs citrusväxterna utmärkt.En av dom har satt en hel del knopp nu som börjar slå ut och frukterna mognar även i källaren.Kamelian är en present från sonen.Tror det var när jag fyllde 60år.Den står ute från tidiga våren till sena hösten.Den är full av knopp då när jag tar in den.Tack vare källaren och en växthuslampa så kan jag ha de här lite annorlunda blommorna.


4 kommentarer:

  1. Tänk så fantastiskt att du kan förvara dem alla så bra! Själv har jag lite problem med att källargolvet är så kallt att rötterna gärna ruttnar om växterna får det minsta lilla för mycket vatten:(
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  2. ...vi bor i ett modernt enplanshus numera, så jag har inte längre något kallförråd. Men gubben fixade ett litet utrumme i det som tidigare var soprum. Han har isolerat det, det finns belysning och sen ventil in till huset som går att reglera om man behöver. Men jag har inga växter där i år, det ska dock bli lite frösådder i vår. Jag skulle ju inte så några frön, men nu har jag fått en massa och då blir man ju tvungen!

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder, verkligen sådana som värmer när snön yr ute.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  4. Hi everyone, it's my first go to see at this web page, and article is actually fruitful in favor of me, keep up posting these types of posts.

    my weblog :: Arizona Car Insurance

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.