Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 19 november 2010

Mina drömmar

Som det framgår av namnet på min blogg så finns det det lite drömmar som jag har kvar när det gäller trädgården.Någon stans skulle jag vilja ha en pergolia.Med rosor och andra klätterväxter som ramar in och blir till tak och väggar.Men det får nog bli en dröm för orkar nog inte mer jobb nu.Men nog kan man drömma.Och som ni ser på bilderna så finns det gott om plats för nya idéer.Men jag ska forsätta med det som jag började med nu i år och gräva upp en del som har frösått sej alldeles för mycket.Och ta bort mer av höstannemonerna som sprider sej som ogräs i rabatterna.Och  då kan jag ju få plats med lite nya växter.

7 kommentarer:

  1. Verkligen ett passande namn på din blogg!
    Nog har man drömmar alltid, sedan om man vill/orkar realisera de, det är en helt annan sak. Du har mycket rabatter, som du kan glädjas åt, det ser så fint ordnat ut!

    /Anette

    SvaraRadera
  2. du har redan en sån fin trädgård men drömma måste man ju//maggan

    SvaraRadera
  3. Hej Gunsan!
    VIlken ljuvlig headerbild du har fotat!

    Drömmar, drömmar... lite av charmen med dem är väl att de inte behöver infrias, men att de är härliga att ha:-) Jag tycker varje säsong står för så mycket vackra tankar kring hur man vill skapa detta år jämfört med föregående. Själv har jag många drömmar som jag vet aldrig kommer att infrias, men likväl har jag dem kvar:-)
    Ha det gott!
    Varmkram H.

    SvaraRadera
  4. Det är tur att vi har drömmarna. Fin header//Britt

    SvaraRadera
  5. Hej Gunsan!
    Tack för din kommentar, då hoppas jag att min australe också kommer att blomma.
    Höstanemoner som sprider sig låter fantastiskt, har provat att plantera en gång och det gick inte alls.
    Hälsningar Inger

    SvaraRadera
  6. Drömma måste man och du jag har en sådan där pergola med ett tak av honungsros.........ljuvligt! kram Anette

    SvaraRadera
  7. Visst är det härligt med drömmar. :)

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.