Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 15 november 2010

Nyheter från källaren.

Vid mitt vattningsbesök i källaren fick jag se den här fetbladsväxten .Och den har ju en stor blomknopp i toppen.Sånt piggar upp en dag som denna då regnet öser ner i perioder.Och det är så grått .Sen har brudorkideen öppnat sina vita blommor.Den är så tacksam för den kommer igen med blommor hela året.Det ska bli spännande att se vilken färg det är på fetbladets.Har haft den ganska länge men några blommor har det inte blivit förren nu.

3 kommentarer:

  1. Men va kul och spännande , förstås. Snygg orkideé. Lena/isis

    SvaraRadera
  2. Det fetbladet har jag också.... men aldrig att de blommat. Ska bli kul o få se blomman på bild sen.... Visst är det ljuvligt när man får orkidéerna o blomma om! Hade ett gäng hängande i ett äppelträd över sommaren o nu kommer det stänglar på flera av dom.... fast å andra sidan kommer det även på de som varit kvar inne ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Åh, grattis! Blommande fetknopp är ju underbart!!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.