Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 12 november 2010

Matgäster

Vi hade så fint besök under vårt fågelbord  häromdagen.För många år sedan så kom det en hel flock med en tupp och om jag inte minns fel 9st hönor.En av våra dåvarande grannar matade dom så de blev nästan tama.När hon kom ut så kom de springande uppifrån skogen.Ungefär som när man matar höns.I år är det så mycket fåglar av olika sorter .Förra vintern var det bara talgoxar och gråpåsar.Vi sitter vid köksfönstret och kollar dom varje dag.Hackspetten brukar hänga i talgbollen ,och det ser så kul ut.

4 kommentarer:

  1. Va´kul med ett sånt fint besök :-) Det är så roligt att spana in fågelbordet varje dag. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för påminnelsen, jag har visserligen satt upp fågelbordet men jag har ju inte lagt dit mat ännu, måste ta och försöka hinna fixa det i helgen.

    Ha det bra, Kerstin

    SvaraRadera
  3. Det var sannerligen ett fint besök:)
    Vi har också massor med fåglar som mumsar på frön,talgbollar och nötter. Det är så trevligt att sitta vid köksbordet och titta på dom....
    Mitt växthus är av glas och förra grymma vintern förstörde flera rutor även om vi försökte hålla efter snömassorna..... i våras monterade vi ner alla rutor, ersatte det trasiga och målade om till engelskt rött ( det var aluminumfärgat tidigare). Det var ett slitigt jobb.....
    Ute fortsätter det att snöa, vintern är här hos mig!
    Må så gott och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Så trevligt med lite ovanligare besök vid fågelbordet, här är det bara de vanliga sorterna än sålänge.

    Jättefin blogg har du ochså.

    Ha det gott
    kram/Gunilla

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.