Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 10 december 2010

Amaryllisutställning på Blomsterlandet


Oj oj vad det var svårt att välja Amaryllis i dag.Jag hade velat köpa massor men man ska ju ha plats i fönstren också.Så det blev två st.Den i stora krukan har två knopper på gång.Och en färg som jag inte sett förut.Ljust blålila i kanterna.Jag blev förtjust i den.Även den mindre har två knoppar.Men jag ångrar lite att jag inte tog en till.Det fanns en sort med nästan svartröda blommor.De mörkast röda jag har sett någon gång.Sen hade de sån härlig kuddmossa som fick bli dekoration i krukorna.Köpte även några nya hyacinter.


5 kommentarer:

  1. Amaryllisar är så fina,och det finns ju massor av olika att välja mellan,jag har faktiskt inte köpt någon än//maggan

    SvaraRadera
  2. Roligt att det kommer nya färger, utseende på amaryllisarna. De är ju oftast doftfria också så de passar för allergiker.
    Min dotter tär allergisk och gillar inte när jag köper hem hyacinter.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Amaryllisar är en stor favorit hos mig, just nu blommar fyra st, alla köpta på Blomsterlandet och är två knopp, så jag kan knipsa av en och ha i vas tillsammans med järnek :)

    Vad gjorde vi utan våra julblommor!

    ha en skön söndag :)

    SvaraRadera
  4. Jag har bara köpt ge-bort-amaryllisar, två stycken de senaste veckorna. Båda har haft tre knoppar, så jag hoppas att de blir riktigt fina. Av bliderna att döma, blir dina jättefina, den där blåaktiga har jag aldrig sett tidigare.
    Ha det riktigt bra!
    Christina

    SvaraRadera
  5. Har också kikat på sådana idag.. köpte dock inga.
    Det får bli en annan dag.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.