Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 5 december 2010

Forsätter drömma tillbaka.



Blev fler tillbakablickar idag.Tvungen att trösta mej lite då min högerarm bestämt sej för att det är dags att plåga tanten igen.Då är det här ett bra sett att kunna tänka på något roligt.
 Bilden på lilla dockan tog jag förra sommaren ,tycker det ser så kul ut med dessa flitiga byggare som kallas getingar.Tänk att börja bygga så inne i dockvagnen.Och den står i sin tur på en hylla i uterummet.Bilden av mej själv är från vår semester i Kroatien för några år sedan.Det var så varmt när vi var där och soligt och fint.Men samma dag vi åkte hem var det slut på det fina. Det åskade och regnade och det hade forsatt ett bra tag sedan. 




3 kommentarer:

  1. Tur att vi har våra drömmar som piggar upp och ger glädje! Jag sitter framför brasan på torpet med en trave trädgårdsböcker....ute är det vitt och iskallt! Jag har inte beställt några fröer än, men snart är det dax.
    Hoppas armen blir bättre och att du har en fin andra advent!

    SvaraRadera
  2. Ja, nu längtar man t.o.m. efter getingar, flugor och mygg. Skulle vara kul som omväxling till det vita i luften!

    SvaraRadera
  3. Tänk vilken glädje brevbäraren kan sprida! Jag har inte beställt några fröer ännu, men 'lite' blir det säkert så småningom!
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.