Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 6 december 2010

Som Julafton.

Det blev som lilla julafton idag när postmannen kom.Han hade paket och ett stort kuvert till mej.Paketet innehöll en bok av gigantisk tjocklek.En ny trilogi av Ken Follet som heter Giganternas Fall.Ska bli intressant att läsa. Paketet hade även en Poncho av mjuk skönt fleestyg som kommer att bli mycket använd då jag är så kvällsfrusen.Det stora kuvertet var mina grönsaksfröer så nu kan jag sitta där och planera sådden.Och sen fick jag en ny katalog från keramikföretaget CEBEX,den ska jag studera senare i kväll.De har så fina keramikglasyrer och allt annat som man kan behöva för egen tillverkning.Så nu var den dagen räddad.Har med hjälp av maken tagit bort snön från växthustaket igen .Andra gången nu sen det började snöa.Det var massor igen.Sen tog jag fram en klottuja som hade lagt sej utåt med tung snö i mitten.Vore ju synd om den blev skadad.

5 kommentarer:

  1. Ååå va´kul med fröer. Börjar längta nu men jag väntar nog till efter jul. Lena/isis

    SvaraRadera
  2. Inte för mycket plantering nu bara mamsen. Jag har ju bara en balkong att fylla, men det är klart en liten tomat får jag nog plats med. Puss

    SvaraRadera
  3. inte utan att man börjar längta efter lite fröer,måste sätta mej och göra en beställnig snart//maggan

    SvaraRadera
  4. ...jaha, nu börjar tiden med frösådder - men i år ska jag inte falla till föga. Jag ska INTE så några! Ja, jo, dom jag fått förstås. Dom måste man ju ta hand om.....

    SvaraRadera
  5. Vilken häärlig dag, jag älskar själv när jag får paket. (Köper mycket på Tradera också)

    Kram H.

    PS. Jag har ju den där besöksvisare från Feedjit i min högermarginal på bloggen. Det är såå mysigt att se när Gunsan hälsar på där på morgonkvisten:-))

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.