Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 9 december 2010

Våren i växthuset


Ja så såg det ut en vår i växthuset.Den rosa Azalean köpte jag som en liten liten frösådd planta då Trädgårdsamatörerna hade växtmarknad i Sjärnholm.Ganska många år sedan.Krukan hade stått i växhuset hela vintern så den blommade väldigt tidigt där inne.Jag hade även flera rosor i kruka där som även de blommade jättetidigt.Det blev många och långa besök där ute den våren bara för att titta på blommorna.Blev lite som tjuren Ferdinand som luktar på sina blommor.


2 kommentarer:

  1. Det kan jag VERKLIGEN förstå! Jag spenderade timmar bara i mitt lilla övervintringstält i källaren förra våren. Jag liksom försökte dra upp sådderna ur jorden med ögonen;)

    SvaraRadera
  2. å ett växthus VILL jag bara ha//maggan

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.