Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 16 januari 2011

Det blir nog vår även i år.

Om man ska gå efter växternas känsla så är det inte så himla långt kvar.Var och kollade läget på mina övervintringar och ser att det har börjat röra på sej en hel del redan.I en kruka tittar pärlhyasinternas knoppar upp.En BorderAuricula som hade massor med knoppar när vinterkylan kom har knopparna på gång igen de har klarat alla minusgrader och bottenfrusen jord.Fattar inte hur det går till men gör mej glad.Ett par krukor med den blå Bergvallmon växer otroligt fort nu.Fanns inget ovan jord när jag hämtade krukorna från växthuset för tror jag två veckor sedan.

3 kommentarer:

  1. Jag har bestämt mig för att jag litar på dina växters förmåga att förutspå våren!

    SvaraRadera
  2. O jag som tittar in för första gången ser direkt att även du har knopp i en aurikel!Det avgör saken våren är på ''G''.
    Hälsn.Helena

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.