Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 2 januari 2011

Det kommer att bli en intressant vår med en massa nya lökar planterade i höstas.En del i trädgården och en hel del i krukor.Dom kan jag förhoppningsvis få njuta av lite tidigare i vår.Liljorna den vit och den rosa har jag satt i kruka.Lättare att kolla om det är några liljebaggar på gång.Har satt skydd på alla tulpaner som jag satte ute.De brukar kunna komma smygande upp ur jorden innan jag är med.Och då får rådjur upp doften av dem på en gång.Bra om man kan överlista dom ibland.De kommer nog att vara utsvultna i vår efter den här snörika vintern.

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig, det blir en spännande och intressant vår med alla nya lökväxter man klämt ner både där och här.
    Mestadelen av mina är dock planterade under den nya rosspaljén. Det är både hyacinter, tulpaner, allium, snödroppar m.m. m.m, och bland buskarna vid ingången en bit därifrån har jag satt ett par hundra narcisser av olika typer. Man kan nästan inte bärga sig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.