Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 23 januari 2011



Har hittat en del gamla bilder igen.Den översta är från något av de första åren vi bodde här.Jag ser i bakgrunden att vi har grävt upp ett trädgårdsland och satt potatis där.Själv håller jag på och ränsar ogräs i rabatten som även den måste var ganska ny.I huset som syns i bakgrunden hade vi ett gammalt par som tyckte det var så roligt att vi var intresserade av att odla.De kom ofta över och frågade om vi ville ha plantor av det som de hade.Härligt givmilda människor.De är ju tyvärr borta båda nu.
Pärlhyasinterna blommar nu i källaren




Över är en bild från då vi inviger vårt uterum med en god bit mat och ett glas vin.Jag hade mycket växter där de första somrarna .Nu har vi satt upp ett innertak för att få en jämnare temp.När solen sken in så blev det ju som en bastu.Nu kan vi sitta där även varma sommardagar.Det är lite dålig skärpa på de gamla bilderna ,men det är ju för att jag fotat av korten.

5 kommentarer:

  1. Alltid kul med gamla foton!Jag har oxå fotat några o tänkt visa så småningom.Men jag tror inte jag är så modig som du o visar mig själv;-)
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Visst är det roligt att hitta gamla bilder. Jag blir så förvånad över hur mycket som har hänt och så mycket man faktiskt har glömt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med gamla bilder och roligt för oss läsare att få se hur det "var förr" ;) Just de där färgsticken (nyans) som du har på dina gamla bilder är så poppis nu, speciellt det första bilden :)
    Tack för titten. Ha en bra vecka :)

    SvaraRadera
  4. Det är ju både på gortt och ont att titta på gamla bilder. På trädgårdsbilder är det bara gott, man ser ju hur otroligt allt har växt och hur man har utvidgat intresset. Sen råkar man få se några bilder av sig själv. Då ser man också att tiden har gått och allt har utvidgats - fast då är det inte lika kul längre!

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt att du har dokumenterat från förr!Du e lika snygg fortfarande:)!/Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.