Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 7 januari 2011

Hoppas den har överlevt min Dillpion

<><>
<>
<><>
Hoppas verkligen att den klarat vintern.Satte ut den i höstas efter att ha stått i en kruka i två somrar.Skulle bli mycket besviken om den här dillpionen inte klarat sej .Ock när jag satt och kollade gamla bilder så hittade jag ett par på en blomma som jag har för mej heter Muscatellsalvia.Den har så underbart stora ludna blad och blommorna är så annorlunda.Sådde den får två år sedan så den finns ju inte kvar nu för det var ingen perenn.

5 kommentarer:

  1. Jag baaaara ÄLSKAR pioner!!!!
    Salvian på bliden över var verkligen läcker!

    SvaraRadera
  2. Även jag gillar pioner :) även om det är kort blomningstid, alldeles för kort.

    Just den Savlia har jag också haft! Hittade några fröer igår när jag städade i frölådan och tänkte så dem igen, annorlunda blomma och vet egentligen inte om jag tycker om den.... fast bladen är fina :)

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas med dig för den är ju helt underbar!!
    Står på min önskelista.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  4. Himmel vilken ordning du har både ute och inne.
    Hos mig råder det fullt kaos, jag får då aldrig nån ordning på mina blommor hur jag än håller på. Just nu försöker jag ordna reda i fönstren där vissa krukväxter ser för eländiga ut. Men de blir säkert bättre bara solen kommer tillbaka.

    Pius

    SvaraRadera
  5. Den där muskatellsalvian har frösått sig hos mig i några år nu, så håll ögonen öppna där den blommade. Jag har också en dillpion som kan göra mig lite orolig sådana här vintrar. Hoppas de klarar sig! Ha en bra vecka.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.