Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 12 januari 2011


I dag blev det en stor bukett tulpaner med hem från affären.Så härligt att börja köpa hem lite färska blommor som påminner om att vi går mot ännu en ny vår.Sen hittade jag en bild på min Oxalis taciniata.Den köpte jag våren 2010 och den blommade så fint i somras.Bladen är ju så charmiga med sina krusade kanter.Det är ofta de här små raringarna som griper tag i en.Satt och beställde en massa nya fröer från Konnässörsklubben igår och postade brevet idag.Kommer ihåg att jag inte skulle så så mycket i år.Det löftet har jag spräckt för länge sedan.Fast jag måste ju inte så allt jag köpt hem.Kan ju ha påsarna och bara gå och känna på dom och drömma lite.Eller?


5 kommentarer:

  1. Vilka härliga tulpaner och vilken tjusig Oxalis! Har precis suttit med en grossistkatalog från Dix i Holland och hittade en massa snygga Oaxalis - men inte din tyvärr!

    SvaraRadera
  2. Men ÅHHHHhhhhh vilken oxalis!
    VILL HA TARMEN vred sig just ett par varv!!!
    Linda

    SvaraRadera
  3. Men Linda då ta det lungt.Du får inte ta det så.Man kan inte få allt man vill.Jag vill ju inte att du ska göra dej illa eller få tarmvred

    SvaraRadera
  4. Fin
























    Fin bild på oxalisen!/Anja






    ild

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.