Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 14 januari 2011

Lite nostalgi


Ja nu har jag gått bakåt i tiden Så där en 25 år minst.Kommer fortfarande ihåg känslan när de här hade öppnat sina stora pampiga knoppar och man var tvungen att vara allert för att få bild på dom.Det är ju en nattblommande bladkaktus Nattens Prinsessa.Och som det doftade i rummet där den stod.Bilderna är ju inte perfekta för jag har fotograferat om fotona som jag hade i ett album.Många minnen kom tillbaka när jag satt mej ner och gick igenom det som fanns där.Hittade sånt som jag totalt glömt bort att jag hade fotat.Kommer fler bilder sen.


8 kommentarer:

  1. Tack ! Vilket kul inlägg!
    Jättefin kaktus.

    SvaraRadera
  2. Imponerande Gunsan!Har du den kvar?/Anja

    SvaraRadera
  3. Anja.Nej den har gått till växternas himmel.Men gud så mallig jag var när den blommade.Vilket nog syns på bilden.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig växt, men också vilken härlig tjej!
    Ha nu en härlig helg!!

    SvaraRadera
  5. Härlig bild och en jättefin kaktus!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Underbara foton! Du ser verkligen stolt ut.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vilken fin bladkaktus! Jag har en liknande, blommorna är väldigt lika dina och doftar underbart. Enligt experter ska min vara en sågbladskaktus, bladen är djupt tandade.
    Ha det riktigt gott!
    Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.