Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 29 januari 2011

Mina älskade tulpaner som jag inte har något namn på.
Tittar på sommarbilder och längtar.

Köpte rätt många Aurikler förra året,Men har bara sett
ett par av dem blomma så det ser jag fram emot att få i år.
Just den här heter Sarah Lodge
 
I år har jag många fina saker att sätta ut i trädgården.
Fick massor med bla rostiga saker som ska hitta sin plats

En liten sötnos
Burning Hearts. Dicentra hybr.

Ännu en namnlös tulpan


Lewisia Tweedyi


Vitsippsanemon


7 kommentarer:

  1. Hejsan Gunsan!

    Din header är så vacker! Vilken inbjudand till en trädgård med böljande gångar kantad av vackra rabatter!
    Om jag skulle inventera bland mina skulle jag bli smått galen av vår- och sommarlängtan.
    Nä. Jag FÖRSÖKER vara här och nu och likt goda matdofter innan själva maten är klar, går jag och "sniffar" på vårliknande dofter och tänker att allt det där härliga är precis framför en och inte bakom som på hösten.../Anja

    SvaraRadera
  2. Den där Sarah Lodge skulle jag verkligen kunna tänka mig, vilken otrolig lila!

    SvaraRadera
  3. Aurikler försöker jag samla på mig, en fördel är att de ju inte tar så stor plats. När dina nya blommar så måste du visa oss dem!
    Hade en gång ungefär sådana där rosa tulpaner, de hette Angelique, men det finns ju hur många som helst som liknar varandra.
    ha en skön söndag!
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Härligt att drömma sig bort i framtidens ( vårens )trädgård . Hur man ska ha det osv. Jag själv funderar på vad för sorts lökar jag hade satt. Har nästan glömt det. En härlig överaskning, alltså. Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fina blombilder och visst längtar jag till att få se det jag planterade i höstas lite nya växter så det blir verkligen spännande att se om de klarat vintern.
    Och framför allt om de trivs.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. O jag har oxå en hel del aurikler som jag ej fått se i blom än.Spännande!Jag har de flesta i kruka men en del på friland.Längtar efter att få sticka ner näsan sniffa o studera dom i närbild :-)
    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  7. Her var det riktig mye fint å glede seg til.Om noen få måneder kan vi flytte ut i hagen, nyte blomstene, fargene og duftene.. og alt koselig stæsj som vi ønsker å fylle hagerommet med.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.