Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 17 januari 2011

Nu börjar det dimpa ner fröleveranser i brevlådan

Kom ett kuvert från Jennyfröer och sånt idag.Så nu blev det till att sätta fart på ännu ett lysrör plus en värmematta.Har sått en ny sorts Fingerborgs blomma som ska blomma första året man sår den.Köpte en rosa och en vit.Tänkte testa om vi kan få ha den för oss själva så inte hjortar och rådjur äter upp dom.Men de är ju giftiga så det kanske går bra.Sen blev det en julros Double Matt.Vore himla kul om jag kunde få dom fröerna till att gro.Ska följa så råden till punkt och pricka.Har provat julrosor förut men inte lyckats.Men skam den som ger sej.Sen la jag in en sådd i kylskåpet.En Penstemon Pinacolada rose red.
Såg att Banan paprikan hade börja gro nu.Fint.En lyckad sådd på gång.Och resten av Cisturosens fröer har grott och är nu flyttade till källaren.Nu börjar den tiden när man går där och nosar på alla krukor och försöker få allt att gro genom att stirra på dom.

5 kommentarer:

  1. Visst är det kul nu med fröpåsarna.Jag väntar så på STA fröerna men de kommer väl :-)
    Börjar oxå bli sugen på att beställa mer vilket jag INTE ska men ja kanske ändå :-)
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med sådderna....
    Christina

    SvaraRadera
  3. Härligt! Jag tror mina beställningar är borttappade, så som jag har väntat och längtar. Men det är nog tur att det dröjer, jag brukar vara alltför tidigt ute ändå med vissa sådder.
    Ha en fin vecka

    SvaraRadera
  4. Ho hi... få dem att gro genom att stirra på dem... det känner jag igen.
    Jag har tom grävt upp för att se hur långt det har kommit men det var när jag var barn.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.