Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 1 januari 2011

Nytt år Ny dag

Börjar det nya året med en bukett blommor.Nyårsafton gick lungt och städat till.Vi åt lite god mat framåt kvällen Och bara slappade fram till tolvslaget då kollade vi lite raketer som Oxelösundsborna sände upp mot en grå och mulen himmel.
Nu på morgonen blev det ett himla mullrande och skakande i huset.Då rasade massor med snö ned och la sej på uterumstaket istället.Maken har gått här och muttrat om allt jobb han fick nu igen,och jag förstår honom för nu är snön tung då det har blivit mildväder och det blåsar som attan igen.
Den stora fina Rosmarinen som jag har i källaren har satt massor med knopp och börjat det nya året med blomning.Blir glad över allt som visar att ljuset snart kommer tillbaka.

7 kommentarer:

  1. Roligt med knopp på rosmarinen, den har så somrigt blå färg!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År, Gunsan! Vilken härlig nyårsbukett och rosmarinen... vad underbart att ha alla dessa små blå skönheter att se fram emot! Härligt trädgårdsår ska vi ha, eller hur? :)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt År!
    Hoppas det nya året blir lyckligt!

    SvaraRadera
  4. att ha en källare med växter som blommar nu är guld värt//maggan

    SvaraRadera
  5. god fortsättning på ett underbart nytt år!
    Ha det gott!!Berit

    SvaraRadera
  6. God fortsättning :) Vackra blommor! Buketter är så uppmuntrande nu när längtan börja bli stark.... fast snart blir tulpanerna billigare och då kan vi frossa i dem :)

    Tror du inte att jag glömde min Rosmarin ute i år igen!!! Jag som också vill se dess vackra små blommor :)

    Ha det gott :)

    SvaraRadera
  7. Hoppas du får ett riktigt bra år!/Saga

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.