Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 19 januari 2011

Så såg det ut.Så blev det

Ja så här ser muren som är en del av tomtgränsen in till våra grannar ut.Den ligger på deras tomt men vi har ju den på sätt och vis inne hos oss.Några år efter vår inflyttning så började den så sakta vittra sönder vilken gjorde att den såg så trist ut.Så då fick vi en idee om att det kanske skulle gå att sätta panel på och sen sätta upp en fuskdörr och fuskfönster med spegelglas i.Så vi frågade grannarna om lov och det hade de inget emot utan tyckte det var en kul idee.Efter den bilden på hur det ser nu togs så har det kommit till en brun överliggare och bruna plankor ute i hörnen.


Så här såg den ut innan vi gjorde lite jobb med den.Nu är den ju även målad i samma gula färg som vårt hus.


3 kommentarer:

  1. Det där får ni ta patent på :-)har aldrig sett det förrut!Kul alltså.Vore fräckt men en rad tegelpannor ovan på oxå!
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk trädgårds blogg du har. Tror att jag varit inne förut och kikat omkring. Osäker om jag då skrev en kommentar. Mycket härlig inspiration. Lägger dig som bloggvän under gröna fingrar :) Gör dig nu en trevlig helg från Marias Hörna

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.