Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 2 februari 2011

Brun Fingerborgs blomma.
Bladen har smala vita kanter.

Ljust blå Mjölkklocka.Blir ganska hög.
Så vacker när den blommar.

Min rabatt med Ängsliljor och pärlhyacinter

En vit Klöver.Står nu i köksfönstret
och har börjat växa och sätta knopp
efter lite vintervila.

Hoppas den här har klarat vintern och
höstens hårda snigelangrepp.Men jag har en del nya
plantor i källaren om olyckan har varit framme.

7 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du visar idag (förresten som vanligt kanske jag borde säga i stället. ::)))

    Ha det gott,
    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Hej Gunsan!

    Tack för dina söta, rara ord om att du gillar min blogg, häromdagen. Det värmer ska du veta!

    Kul att di ville vara med i utlottningen, lycka till!
    Kram Hillevi, ha det gott!

    SvaraRadera
  3. ... ooops, nu gick det för snabbt här...
    SÅ härligt mycket kungsängsliljor du har, det ska bli skönt när allt kommer tillbaks! Kram H.

    SvaraRadera
  4. Vad fin fingerborgsblomman är!Jag har sått såna ettpar gånger men ej lyckats :-( tror jag köper en i stället :-)Fantastiskt med kungsängsliljorna vilken mängd!
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  5. Åh, dina kungsängsliljor var ljuvliga. Det är en sån rabatt jag drömmer om, hittills har jag hittat 2 stycken (!!). Fingerborgsblomman var också väldigt fin - är det någon namnsort?
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja men tror du jag kommer ihåg namnet.Vet bara att jag köpte frön från Impekta

    SvaraRadera
  7. Känner mig som en blyg liten viol som tassar in i din trevliga blogg.
    Kollar runt lite och ser mig om.
    Ann.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.