Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 10 februari 2011

Kan inte gå förbi  en blomsteraffär utan att köpa något den här tiden på året.
så den här vivan kom med hem den här gången

Även den här underbart söta vivan hamnade hemma hos mej.Jag skulle bara gå in och
köpa fyrkantiga mindre plastkrukor för att kunna skola om alla sådder som är på gång i källaren.Men att släppa lös mej i en blomster butik är farligt farligt.
Tycker de fyrkantiga är bäst  då det går att sätta dom tätt och få plats för så många som
det bara går att pressa in på hyllorna.Kommer att få hem en massa saker från Willab
senare idag.Har köpt lite nya saker till växthuset.


9 kommentarer:

  1. Vilka vackra blommor, jag gillar dem också och har svårt att låta bli att köpa när jag ser dem i affären. Men hos mig blir de tyvärr inte långlivade, vet inte vad jag gör för fel. Men jag brukar plantera ut dem i trädgården på vårkanten, bara det finns nåt litet liv kvar i dem.

    Pius

    SvaraRadera
  2. Härlig färg på den rosa vivan. Sparar du vivorna och sätter ut i trädgården till våren?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja det ska jag försöka göra.Har lyckats med det ett par gånger förut.Alltid trevligt om det går bra.

    SvaraRadera
  4. Jag förstår dig. jag längtar också nu efter varmare tider och jag kompenserar mig med allt möjligt vårlikt som jag kan ha inne. Igår fick jag med mig hem en liten kruka med kungsängsliljor. :)

    Ha det bra,
    Kerstin

    SvaraRadera
  5. Jättefina vivor! Jag har också problem med att hålla dem snygga inomhus, men förhoppningsvis överlever de min icke-vård och kan hamna i en rabatt så småningom!
    Krukor går det åt många, när man ska skola om!
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera
  6. Underbara vivor visst är de tacksamma kul att sätta ut i rabatten sedan.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  7. De är så söta de där vivorna!Hoppas de klarar sig till våren :-)
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  8. Härliga vivor, riktig vårkänsla.
    Här har vi vinter.
    Det snöar på tvären.
    Trevlig helg.
    Ann.

    SvaraRadera
  9. Jättefina bilder!.Ha en fin helg! Kram på dig!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.