Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 27 februari 2011

Krukodling.

Jag har ju ägnat mej åt att plantera ganska mycket lökar i krukor.Det är intressant att följa utvecklingen på nära håll. Än så länge har det jag satt i höstas kommit igång riktigt fint.Jag visade ju tulpankrukan för några inlägg sedan.Och en kruka med liljor är på full gång med knoppar framme.Det är en rosa halvfylld och en vit halv fylld.Kommer bilder på dom senare.Idag blir det bilder på Fritillaria pallidiflora som nu öppnat sina klockor helt.Blir ju lite bleka i färgen då ljuset inte är tillräkligt.Men de är fina tycker jag.Men om jag ska plantera nya krukor i höst så ska jag inte börja driva dom fullt så tidigt som jag gjort i år.Men det är typiskt mej.Har alltid svårt att vänta.

4 kommentarer:

  1. jag längtar till mina börjar i rabatten, om dom nu överlevt:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Tror att du har som mest glädje av dem just nu.
    Gör väl inget att de är lite bleka.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Tittar in till dig, det var ett tag sedan nu. Njuter av dina underbara blomsterbilder :) Kram från Maria

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.