Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 22 mars 2011

Ett vårtäcken från mej.

Har börjat städa ut vissna löv och annat skräp från växthuset och plockat fram dynerna till stolen.Nu återstår det att skura och få bort gröna alger som har bildats i vinter.Men det får vara ett tag till.Här är ett underbart vårväder idag.Fast det blåser som attan.Lite synd.Men ska sätta mej på altanen och sola sedan.
Lite pynt som väntar på att få komma ut i trädgården
Jordgubbsplantorna har blivit nerklippta och ska få lite ny jord senare.

5 kommentarer:

  1. Vad härligt att få igång växthuset, njut ordentligt av det fina vädret idag. Det ska jag så fort jag kan sluta jobba.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  2. Finns ju ingen bättre plats att vara på nu, än i växthuset!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Underbar sittplats!

    Gunsan! Du får så gärna stoppa mig om du ser mig, eller kom till AoT montern kl 14! Då ska flera andra bloggare också dyka upp:-)
    kram H.

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt när växthuset kommer igång. Vackra blåa bilder...mitt växthus måste repareras lite efter vintern...
    Ha det bra
    Christina

    SvaraRadera
  5. Tittar in och önskar dig en underbar helg :) Kramar Maria

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.