Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 27 mars 2011

Mina fynd på mässan.

Köpte fyra st vivor med bronsfärgade blad på mässan.
De var så stora och kraftiga.Riktigt fina.
Det blev tre färger.
Sen har jag planterat dom i en stor kruka så länge.Ska ju sätta ut dom sedan när tempen tillåter.
Sen blev det även ett par julrosor som fick komma med hem.Båda är en såndana vill ha som jag letat efter länge.
Påsen med rosa allium fick jag av försäljerskan som jag köpte knölarna på bilden här under av.Det såg ut som någon sorts orkidéer för uteliv.
De här disktrasorna kunde jag inte motstå.De skulle gå att koka eller köra i diskmaskinen.
Halsbandet är även det ett köp som jag bara inte kunde motstå.Damen som sålde det hade massor med svart och vit keramik till salu.helt i Maries och min smak.Jättesnyggt.Skulle ha kunnat köpa med mej mycket mer hem av växter och krukor.Bara det att man ska ju kunna bära med sej allt.Och man är ju ingen atlet

3 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd du har gjort. Disktrasorna med katterna på var inte dumma. Något år måste jag nog ta mig samman och åka på mässan, det var många år sedan jag var där.

    Pius

    SvaraRadera
  2. Verkar som du haft ett riktigt bra mässbesök. Fina saker du hittat.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad skoj med mässbesök. Fina växter fick du med dig hem också. :)

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.