Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 8 mars 2011

Mina odlingar

På översta bilden så är det mina nyss omskolade tomater.Växer bra.Kommer att ha 12 plantor att sätta ut i växthuset.Sedan har jag lika många som ska ut till sonens växthus på landet.Sen den andra bilden är Finger borgsblommor .De plantorna ska även de delas lika mellan landet och vår trädgård.Ska prova om det går att få ha dom ifred för rådjur och hjort.Bild tre är olika paprikasorter som idag fick flytta upp från källaren till ett av de soligaste fönstren jag har.Sedan den sista bilden är aklejplantor som jag sådde på sen sommaren och grävde upp när de grott och placerade under lysrör i källaren.Fick frön av Britt-Marie Backman vän på Facebook.Vi har en underbar dag här.Solen skiner och det droppar och porlar ute när snön nu äntligen börja minska lite.Men ännu så tar det ett bra tag innan allt är borta.

3 kommentarer:

  1. Härliga frösådder:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Åh, så härligt mycket du sått! Ser underbart inspirerande ut:)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Det ser så härligt ut på dina bilder. Jag blir lycklig när jag ser sådder. Kram

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.