Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 30 mars 2011

Mina sådder som grott

Gula krukan.Hesperatha Bauri.Sedan Asphodeus Damascena.
Vita och mörkt lila klockrankor.
Fingerborgsblomma Purple.Fingerborgsblomma Camelot.Och stor Frossört.
Vivetrav och vit Solhatt Primadonna White
Gentiana asclepiadea vit.Lavendel Rosa.Silene.
Tomat Oxheart.Tomat Sungold på nästa bild Tomat Brandywine och Supermarzano Plommontomat.Har sått två sorter till som växer lika fint.
Dianthus Grace White
Akleja.Blå med vita kanter.Sorten med många kjolar
Vitt Kungsljus.Sen har jag Lobelia Bridgesii,Skäggört.Och i växthuset står det fem stycken små växthus fulla men sånt som har stått kallt i ett par månader.Hoppas nu att de gror.

6 kommentarer:

  1. Härligt att få se en del av det som växer och gror hos dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. härligt med alla grodda plantor, jag har nyss sått tomaterna jag och dom har också grott, men dom är ju inte lika stora som dina.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Oj vad måbnga plantor du har, själv har jag ju också en del men inte så många sorter. Ska försöka få tid någon dag och skola om dom också!

    SvaraRadera
  4. En underbar känsla då det gror och växer.
    Du har fina plantor1
    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Oj vad stora dina plantor är redan!Kul att ha lite o pyssla med:-)Vad man längtar ut nu till sol o kaffepaus!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Skönt när det växer bland sådderna. I år njuter jag av att se andras sådder. Rena medicinen...
    Ha en bra helg
    Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.