Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 13 mars 2011

Snart kommer den dagen

Idag kunde jag sopa rent på plattorna framför planteringsbordet.Äntligen försvann den sista snön och isen där.Uti trädgården finns det därimot gott om det där vita som inte är så vitt längre.Nu är det bara smuts och smuts .Det ser hemskt ut.Men snart snart kommer jag att kunna stå där vid mitt bord och pyssla med växter igen.Jag ser verkligen fram mot den dagen.Igår satt jag faktiskt  ute på altanen och solade en liten stund,men idag är det grått och trist igen.

3 kommentarer:

  1. Vilken ordning du har, det ser så prydligt ut överallt.

    Själv har jag det mest stökigt och rörigt.

    Pius

    SvaraRadera
  2. Det finns en enda sak som är postitivt med alla snön - när den ramlade ner från taken så tog den med sig en massa mossa som hade bildats i höstas! :-)

    SvaraRadera
  3. Det gäller verkligen att tänka positivt så här års och hitta alla små bra tecken. Att du kan sopa plattorna framför planteringsbordet är helt klart ett bra tecken.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.