Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 27 april 2011

Dagens och gårdagens fynd.

Grannfrun och jag tog igår en tripp till Nyköping och Växt och Trädgårdsbutiken.De har flyttat och ligger nu i ett nytt hus bredvid Lidel.Där köpte jag den här Gulsippan som har en del knoppar.Hoppas de slår ut.Det blev även en vårljung och en vit Hibiscus.Har letat efter en sådan en längre tid.
Möttes av en nyutslagen blomma på morgonen.
Och idag var maken och jag i Nyköping och kollade på bil.Då blev det ju ett besök hos dottern och hennes butik Rut&Signe.Där köpte jag denna kruka som blv så snygg tillsammans med den nya Hibiscusen

3 kommentarer:

  1. Hej hej
    Ny blogg startad....inte vad jag önskade men så är det. Titta gärna in igen och hjälp mig bygga nytt. Lägg dig som följare igen så jag har koll på dig :)Ny adress är: http://mariashrna-njutavlivet.blogspot.com/
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  2. Så fina blomsterbilder du visar, jättesnygga!
    KRAM Helena

    SvaraRadera
  3. Jag tycker om gulsippor. De prider verkligen glädje, som små solar visar de sig från sin finaste sida. Jag är säker på att du kommer att bli mycket nöjd med ditt köp. :)

    Ha en bra helg, Kerstin

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.