Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 11 april 2011

Städningen har tagit fart.

Så fina blommorna blev på liljan som jag köpte i höstas.Men det är bara den vita som börjat blomma.Den rosa har satt knopp men de är inte så stora ännu.Men då kommer det ju att vara blommor länge i den krukan.
Och både den röda och den blåa sippan har öppnat sin söta blommor.Har jobbat hårt i trädgården idag städningen av rabatterna går framåt.Och jag ser vartefter jag rensar att det verkar som det mesta har klarat sej i vinter.

4 kommentarer:

  1. oj vilken fin röd blåsippa.
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  2. Sippor är så vackra! Jag har letat efter den rosa/röda idag men bara hittat blå. Men så många olika blå det finns!

    SvaraRadera
  3. O en sån rosa har jag haft i många år.I höstas grävde vi en stor rosgrop o när jag tittat till har sambon grävt bort sippan :-( Jag kunde inte hitta den...så kan det gå när man inte är med o 'övervakar'..
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Hepatica cudowna, pozdrawiam :)

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.