Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 20 april 2011

Tar en vilodag.

Ännu en julros som börjat blomma.Tog med kameran på min morgonrunda.Var tvungen att kolla om rådjuren varit in i trädgården i natt.Och jo då det hade dom ,men jag kunde inte se några skador.Bara en massa små bajshögar som de lämnat efter sej.Vi var ut och skrämde bort dem flera gånger igår mitt på dagen.Men de vill inte flytta på sej.Vi får följa efter dom en bra bit upp i skogen om vi vill ha bort dom.
Den här julrosen tycker jag är så fin.Den på bilden under är tagen på en planta en bit ifrån den här de ser lika dana ut först men det är lite olika färg på dom.Så läckra med den gröna kransen inuti.
Påskliljor med orange tratt.
Doftviolerna är i full gång.Trädgården är färdigstädad nu.Nu har jag kvar att sätta ut mina nya odlinslådor och fylla dom med jord.Och potatistunnan är  färdigmonterad och ska fyllas med lite jord och sedan potatis .Sen när de kommer upp mer jord och ett nytt lager potatis,Så kan man göra tre gånger.Ska bli spännande att se hur den fungerar.

3 kommentarer:

  1. Vill önska dig en GLAD PÅSK kramar från Maria

    SvaraRadera
  2. Jasså du, du har hunnit med att städa klart redan. Själv har jag väl ungefär halva kvar!
    Men man kan ju inte göra allt på en gång. Dessutom är det en massa annat på gång precis nu, så jag hinner bara med ett par tre timmar varje dag. Idag t.ex. ska vi först till Hemse(1,5) mil och sen till Vänge (2 mil)och därefter till Visby(4,5 mil) för att shoppa lite. Sen ikväll bär det ju acv till Blåkulla, men hur långt det är dit vet jag inte - skulle gissa på en 5-6 mil!
    GLAD PÅSK
    Susie

    SvaraRadera
  3. Vilka fina julrosor. Snygga bilder!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.