Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 26 april 2011

Upptäckter i trädgården

Vivorna har sin sin bästa tid nu.Det blommar fint överallt.
Bollviva
Den här röda vivan flyttade jag i höstas när jag möblerade om i rabatterna.Var och kollade gamla stället den stod på.Ingen viva.Hmm var satt jag nu den.Fick leta en stund sen hittade jag den bakom en sten.Aha där gömmer du dej.
Ängsliljor..Sen så hittade jag en till växt idag.Sådde julrosor förra våren .Och de grodde inte.Så då satt jag ner krukan i prärievagnen i höstas.Tänkte att kanske så kan det lyckas.Och idag när jag skulle fylla på ny jord så tog jag upp krukan och vattnade.på den.Och där får jag se ett litet rödbrunt blad på väg upp.Lycka.Det är en Dubbel Nelly.Var så vacker på bilden.Och inte bara den utan jag fick se en liten gullviveplanta i samma p.Vagn.Där sådde jag en blå viva förra året,men samma sak där inget som ville gro.Men nu stod där en liten planta som jag flyttade till en rabatt i stället.Tänk så glad man blir för sånt.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig, vivorna är helt ljuvliga nu. Jag har några och jag njuter av dem. :)

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  2. Så härligt det ser ut nu! Dock har primulorna aldrig blommat hos mig redan i mitten av april, men det har de gjort i år./Anja

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.