Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 4 april 2011

Växthuset uppstartat.

Nu är det vår för nu har jag plockat ut och plantera mina tomater.Ojoj så skönt det känns.Och känns gör det i hela min kropp.Attan vad jag har burit krukor och plockat idag.Känner mej så duktig.Det var roligt att få använda de nya vattentankarna med tillhörande krukor.Har haft en sådan förut nu har jag tre.Med det vattnet som är där i klarar sej tomaterna upp till två veckor.Perfekt om man vill resa bort i några dagar.Efter avslutat jobb kranade jag upp vatten i vårt bubbelbadkar och låg där och blev masserad en lång stund .Gud så härligt det var.

5 kommentarer:

  1. O lyckos dig!Det är ju så himla roligt att få fylla växthuset:-)trodde först att du hade bubbelbad i växthuset ;-)så kan det gå när man läser lite fort!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Härligt växthus! Vistt känns det i kroppen att man varit ute och gjort lite nytta i blötan. Det har regnat i 2 dagar, men idag när solen tittade fram såg jag en citronfjäril - så det är vår!

    SvaraRadera
  3. men vilken lycka!!!!!!här är det fullt med snö än:(
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  4. Wow ! Vad härligt , själv har jag inte hunnit städa ur mitt växthus än.
    Vad är det för krukor med vatten magasin du har? Vad hittar man dessa?

    SvaraRadera
  5. Pia. Krukorna med vattenmagasin har jag köpt av Willab.Jättebra krukor.Har haft en i ett par år och så har jag köpt två nya i år.Man kan koppla samman flera enheter till ett vattenmagasin.Jag har fyra krukor till varje,så nu är det 12st sammanlagt.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.