Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 29 april 2011

Vilka underbara dagar.

Vilka dagar med sol och värme.Allt har börjat blomma känns det som.
Kungsängsliljan står i full blom.Den har spridits sej i hela rabatten snart..
Och det har blivit lite olika färgkombinationer.
Julhyasinterna har fått sommarlov.
Små lysande solar.Tävlar med den riktiga solen.
Väntar ivrigt på att den här ska slå ut.
Ny sedan i höstas.Uncle Tom.
Även Sockblomman har fått fart.
Sedan hittade jag de här små nästan svarta violerna mellan plattorna
framför växthuset.Lyckades med makens hjälp få upp dom.

9 kommentarer:

  1. Hejsan Gunsan!
    Ja, tänk, så overkligt underbart väder vi har haft! Och så fort man glömmer hur det var för tre veckor sedan och, åtminstone jag, oroar mig redan när härligheten tar slut...;)))!
    Vilken vacker färg på tulpanen!/Anja

    SvaraRadera
  2. Fina bilder du visar igen. Det tycker jag om. :)

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder...som alltid. Tack för dina underbara kommentarer om min blogg. Men nu kör vi igen :) Ha en härlig Valborg. Kramar från Maria

    SvaraRadera
  4. Kungsängsliljan är en klar favorit :) tyvärr så har jag svårt att få de vita att föröka sig, upplever ibland att vitblommande växter är lite griniga?

    Önskar dig en skön valborg med underbart trädgårdsväder :)

    SvaraRadera
  5. MMM jag njuter!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. ohhhh så vackert,
    kungsängsliljan är fötrollande!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  7. De har kommit längre hos dig kungsängsliljorna!
    Jag får vänta lite till..Visst är det roligt när man planterat nått o det blommar för första gången!
    Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
  8. hej igen, det är ett zinkbadkar mmm ett sånt skulle jag me vilja ha, men passar inte direkt i en radhusträdgård, fniss!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  9. Hej Gunsan!
    Kan du maila mig?
    sy-lena@live.com

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.