Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 20 maj 2011

Blommande träd och buskar

Mahonia.Den busken är så fin i år.Jag svepte säckväv runt den i höstas som fick sitta kvar långt fram i vår.Så det blev inga sol och kylskador på bladen i år.
Nu så har vi fredagsstädat hela huset.Vad härligt det känns.Att det ska vara så tråkigt detta städande när man njuter så mycket när det är klart.Vi har ett underbart väder här soligt och lagom varmt.Hoppas alla ni som läser det här får en lika solig och fin helg.
Jobbar kompisarnas avskedsgåva blommar så himla fint i år.Blommorna är ju som små rosor.
Paradisträdet.Det har växt sej jättestort.
Rotskott från Paradisträdet som jag stammat upp.Blommor och frukter blir dubbelt så stora på det .
Oxalis laciniata.
Den här Primulan tillhör de som jag sådde förra året.Första gången den blommar.

7 kommentarer:

  1. Åh så fint,.så vackra blommor..jag vill ha dem...allihopa..NU!! Kram Karina

    SvaraRadera
  2. Mmm mycke fint!Kan det vara en 'Royal Burgundy' du har fått?Tycker den ser bekant ut har planterat den i höstas o har ett fåtal blommor på den.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Inser vad jag saknar. Lite vackra små prydnadsträd och den där mahoniabusken var riktigt läcker. Ha en fin helg. /Anette

    SvaraRadera
  4. Mahonian är ju superfin. Primulan likaså, 2 pigga krabater som lyser upp fint på vårkanten. Ha det gott! //Helén

    SvaraRadera
  5. Paradis trädet är ju så vackert. Jättefina blommor du lagt ut som vanligt :) Ha de så gott kramar Maria

    SvaraRadera
  6. Hello There. I found your blog using msn. This
    is a very well written article. I'll be sure to bookmark it and come back to read more of your useful information. Thanks for the post. I will certainly comeback.

    Also visit my web page; gojibär alla fakta

    SvaraRadera
  7. Skriver någon rad i din gästbok, enkom för att tacka för en så strålande sida!



    Here is my page - Online Shopping

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.