Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 30 maj 2011

Det bara blåser och blåser.

Silkesnäva. Ballerina.Har tre plantor som växer under Plommonträdet,där verkar de trivas.Men de blir inte så stora.Får bara lov att komma ihåg att vattna lite extra där för trädet tar ju det mästa vattnet.
En växt inköpt på mässan i år.Tror ni jag kommer ihåg vad den heter .Icke.Har för mej att det fanns tre färger.Har i alla fall tre stycken i en kruka i växthuset.Och idag fick jag se att en blomma håller på att slå ut.Hade inte sett att det var knopp i den.
Och nu blommar smultronen.De växer i kanten på vår tomt.Det är så gott att gå där och mumsa i sej några då och då.
Silverbusken blommar och doften är nästan bedövande när man passerar förbi.

6 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk färg på blomman "utan namn"! Håller med dig om att silverbuskens oansenliga blommor har en fantastisk doft. Jag tror faktiskt inte att folk tänker på det när dom köper sina buskar. Silverbusken är ju nästan sedd som en "skräpbuske" - fast det beror nog mest på att den sätter så mycket rotskott!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina blommor du har. Och så mycket smultronblommor. Man längtar tills man kan gå och plocka sig ett strå fullt.
    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Ballerina trivs inte hos mig...Silver busken den får man ju hålla efter!En vän till mig stammade upp ett skott till ett träd!Det vart jättefin tycker jag.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Är det inte regn så blåser det, usch vad det är trist!
    Smultron är mums!
    Härliga bilder!
    Hoppas du får namnet på din vackra blåblommande växt. Tycker mig känna igen den men kommer inte på namnet.

    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Ja blåser det inte så är det svinkallt :( nu vill jag ha värme, sol och vindstilla!
    kan det vara en dubbel tremastarblomma??
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Åh, va fin den är Silksnävan...har blivit mer o mer förtjust i nävor, så jag får nog önksa mig lite plantor i present tror jag:)//Helén

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.