Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 6 maj 2011

En härlig trädgårdsdag.

Igår var vi in till Nyköping för att hämta vår nya bil som vi bytt oss till.Då passade
jag på att gå in på blomsterlandet,det ligger nästan mitt emot Skobes bilaffär.
Jag köpte den här vita Lewesian.Tyckte den var så vacker.Och det var massor
med knoppar i den.
Sen blev det den här Mossfloxen.Den färgen var underbar.Och den doftar.
 Vi har en stor gjutjärnsgryta på en trebent ställning som vi alltid brukar
plantera Petunior i .Maken vill ha röda och och jag lite i pasellfärger.Så då blir
det en kombination av dom färgerna. 

3 kommentarer:

  1. Fin Lewesia så rent vit!
    Sån gryta skulle jag vilja ha :-)Jättefin.
    Ha en härlig trädgårdshelg!

    SvaraRadera
  2. Så många fina växter du köpt. Den vita lewisian är jättefin.
    Kram och trevlig Helg!

    SvaraRadera
  3. Oj, vad mycket fina blommor du visar idag.

    Ha en riktigt bra dag, Kerstin

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.