Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 19 maj 2011

En stund av lek.

I går så fick jag ett bord av maken som jag placerade framför vår fuskbod.Sen hade jag en mycket trevlig lekstund med att välja ut saker som skulle stå där.Mina sten och keramikägg passade bra under en glaskupa.Och Myrtenträdet fick större kruka och ny jord.Sedan blev det utomhusvistelse för det.Hoppas bara det inte blev för omskakat med så mycket nytt så det dör.Den röda katten köpte jag på blomsterlandet för några år sedan och har stått i ett skåp en längre tid,men nu blev det bra där bland det andra.Ser ni så bra jag kom med på bilden.Såg jag när bilderna överfördes från kameran.På väggen hängde jag upp min trädgårdsman och på andra sidan under fågelholken kom det upp en liten trälåda med ett hjärta i som jag planterat med Taklök.Under bordet en stor lyckta och en egentillverkad kanna för vatten.Jag placerade även en kruka med hårig Skugglilja på bordet.Den kommer så fint och har växt bra.

5 kommentarer:

  1. Hejsan Gunsan!
    Vilken kul idé med en fuskbod!
    Du har pyntat så fint, det ser superläckert ut!
    Önskar dig en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Vad coolt med en fuskbod...ser ju ut som en riktig. Kul med en vägg att dekorera och ditt bord blev fint med alla saker.! //helén

    SvaraRadera
  3. Så fint det blev..:) Du har ju också en typ av Taklökstavla ju...kul! Kramar från Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig blogg du har. Gillar dina fina bilder väldigt mycket och blev också väldigt avundsjuk över ditt fina växthus, haha. Vill ha, vill ha!!!
    Måste lägga in din blogg i min länklista.
    Hoppas du har en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.