Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 15 maj 2011

Härliga Söndag.

 Den här söndagen började mulen och grå och med lite regn.Vi fick 4mm .Inte så mycket att hurra för,men vi får vara glada för varje droppe.Nu har det klarnat upp och solen lyser från en knallblå himmel.I morse fick jag börja gå på snigeljakt igen.Nu väller dom fram dom rackarna.Blir ganska trött på detta plockande men måste ju försöka att hålla dom på en hanterbar nivå.
Körsbärsträdet är så underbart vackert just nu.Och på bilden under ser man hur det ser ut runt roten.Har två tuvor med Mossflox som börjar att visa blommor nu,men det syns inte på den bilden. 
Fjärilsviol.
Det här skulle vara en sort som heter Webers Parrot,Men den ser inte alls ut som den jag beställde.
Det är samma sak med den här.Färgerna stämmer men på bilden där jag beställde den är den mycket krusigare.Kanske den blir mer lik när den öppnar sej helt.Den heter Texas Flame.

3 kommentarer:

  1. Viola Freckles en favorit hos mig med!Vad många olika sorters tulpaner du har.Känns så lyxigt tycker jag att ha egna tulpaner :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Här har det varit regn och rusk för hela slanten både lördag och söndag...urtrist:(
    Mina violer har en tid kvar innan de börjar blomma, men den som väntar på nått gott......
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Vilken blomsterprakt du bjuder på. Kikar också in och önskar dig en fin vecka kramar från Maria

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.