Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 14 maj 2011

Lite nya bilder på smått och gott

Börjar komma underfund med att jag har ganska många tulpaner.Och i år har jag lyckats klara dom undan från de rackarns rådjuren.
Den här har jag visat förut,Men nu förstår jag varför den kallas piontulpan.
Uncle Tom
Rosenkvitten som blommar så vackert mot berget som busken lutar sej mot.
Rododendron .Knopparna är lite rosalila innan de slår ut och blir vita.
Gullvivorna skapar sina egna färg kombinationer.Den här och den på bilden under växer bredvid varandra under plommonträdet.
Nu så är Silverpengarna så långt komna att de blommar.
Hittade en liten avbruten tulpan i trädgården,så jag plockade lite annat smått och gott till sällskap och satt på köksbordet.

4 kommentarer:

  1. Rosenkvitten är sååå fin, härliga färger. Visst är det kul med massor av olika Tulpaner...de lyser upp i rabatterna såhär års. Finfina bilder! //Helén

    SvaraRadera
  2. Piontulpanen är jättesnygg och vilken vårbukett du plockat in och ställt på bordet.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fina tulpaner lite roskänsla på de 2 första bilderna.Visst är det mysigt med stigar i trädgården :-)På vintern är det något jag saknar att kunna ta mig fram längs med mina stigar!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder Gunsan!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.