Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 24 maj 2011

Mer som är vackert i trädgården.

Vaknade till en mulen och mörk dag.Himlen var mörkblå och nu regnar det och tempen är inget att hurra över.Knappt 12 grader.Hade tänkt sätta ut mer växter idag men det får vara.Utanför växthuset har jag samlat en hel del med olika krukor och växter.Nära och bra att bara bära in om det skulle bli kallt.

Den här blomman tror jag kallas för Falsk Lupin.Har fått den av min syster där hon hade den vid sitt gamla torp.Tyvärr så sprider den sej med jordlöpare överallt.
Ormrot
Gulbladig Lönn.Den har så vackra blad på våren.
Här har jag satt två krukor med vita och mörkt blålila Klockrankor.Tanken är att de ska kunna klättra upp på vindskyddet.Tror det skulle kunna se snyggt ut.
I krukan med ställning har jag planterat isblå Luktärtor och i den låga krukan är det rosa Luktärtor som bara ska bli ca 20 cm höga.Hoppas det stämmer nu.
Härlig färg på den här Alunroten.

11 kommentarer:

  1. Så mycket fint du har.
    Ormrot heter växten jag kallar min för älggräs, men jag förväxlar den med en annan växt.
    Jag kan inte heller kommentera på en del bloggar idag, trist!
    kram!

    SvaraRadera
  2. Märkligt. Jag kommenterade nyss, men tydligen nåt knas som inte funkar:)
    Härliga bilder o härliga krukr med blomster i. Kan tänka mig en underbar blomsterfägring snart. Alunrötter är sååå fina:) /Helén

    SvaraRadera
  3. Åh nej en aurikel som väcker ha begär igen :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder du visar, tack.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder. Lägger mig som följare. Kan inte få nog av alla underbara bloggar.

    SvaraRadera
  6. Jättefint du har i din trädgård!
    Kan verkligen alunroten växa i stubben? ser läckert ut.
    mvh mia

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Jaha att det ska vara så svårt det här med att stava rätt.Fick ta bort kommentaren om Alunroten.Jodå Mia den har hål även på undersidan .Hela stubben är ihålig och fylld med jord.
    Och så skulle jag hälsa Livsnjutaren välkommen till min blogg.Såg att det kommit till flera nya på sista tiden.Det glädjer mej.Och även dom är så välkomna.

    SvaraRadera
  10. Så mycket fint du visar! Nu är det verkligen en härlig tid, men ack så mycket som ska hinnas med!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  11. ÅÅ vilken fin aurikel du visar!!Lupinväppling, Thermopsis montana varnar jag för, den tog över en hel rabatt som jag hade en gång i tiden , stakc upp mitt i plantor.Fickta upp hela rabatten ,sålla jorden och plantera tillbaka allt sen..Den var beskedlig första åren se så startade den..
    tack för att du berttade hur jag kunde kommentera nu , då jag inte komer åt mitt googlekonto, jag kan blogga men inte kommentera, konstigt!
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.