Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 23 maj 2011

Mer som blommar.

Visar bara bilder utan namn idag .Tror att alla ser vad det är som blommar på bilderna.Har haft en så härlig helg har både jobbat i trädgården och latat mej.Och inatt har vi fått 12mm regn.Det var verkligen välbehövligt.Gick och vattnade härom dagen  så jag vet hur torrt det var.Nu har jag snart bara tomater och lite olika paprikaplantor kvar i växthuset.Den ena plantan efter den andra åker ut och planteras eller så sätts det i en kruka.Till och med de stora krukorna med Klockranka fick komma ut igår.Hoppas nu bara att tiden med nattfrost är över,annars blir det mycket att täcka. Visar mer bilder på blommor i morgon.Känns som om allt kommer på en gång nu.

6 kommentarer:

  1. Fantastiska blommor!
    Ja, nu går det fort, för fort.
    Önskar dig en härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder, mest avundsjuk blev jag på din pion. Jag vill också ha en sådan men försökt med både herrgårdspionen och dillpion utan att lyckas få dem att vilja komma tillbaka i min trädgård, trist.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  3. Underbara blommor som du fotat. Det händer en del i trädgården just nu. Härlig söndag hade jag osså, men idag är det storm igen och regn på G...blääää! //helén

    SvaraRadera
  4. Fina bilder! Pionen är ju jättefin! Har en likadan men den har aldrig blommat!

    SvaraRadera
  5. O jag har en herrgårdspion som blommar nu!
    Fin tulpan :-)Men har du aldrig varit hos Monika o Peter de får du ändra på det är ju så nära för dig!Det är ju snart visning igen :-)
    De var jättetrevliga!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. fina och underbara bilder.
    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.