Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 3 maj 2011

Nu är det mer som höst.

Vitkantade silverpengar.Blommar senare med vit söta blommor
i klasar.
Magnolian börjar öppna sin djupt vinröda knoppar.
Lungört med vitbrokiga blad och blålila blommor.Påskliljor i bakgrunden.
Ser till min glädje att solen tittar fram då och då.Här har snöat och regnat på förmiddagen
Luften är så iskall när man kommer ut.Fick trösta mej med en hög med ny köpta kläder som passade perfekt.Kände mej riktigt snofsig när jag provade.Kul.

7 kommentarer:

  1. Ja du höst/vinter...men det kommer mera. Tittar in en sväng mellan mitt städstök idag. Får passa på när vädret är mulet och kallt. Hemmet förfaller i damm. Kramar från Maria

    SvaraRadera
  2. Shoppa är alltid en tröst, kläder som växter :) Ja, det blev lite vinter på morgonen idag men sedan blev det sol igen men när det ändå kom väta, kunde det kommit lite till :)

    Vitkantad silverpeng - har jag aldrig sett förut! Liknar... nässla/plister? Fin var den i alla fall :)

    Ha det såg gott i kyla :)

    SvaraRadera
  3. , håller med. Kallt som attan o snö o hagel....brrr. Fina bilder du visar.......lite sol o värme så slår Magnolian ut snart. mvh Helén

    SvaraRadera
  4. Ett är säkert: Man hinner inte tröttna på vädret;)))!
    Och visst är det så underbart i alla fall när det kommer upp det ena efter det andra?!/Anja

    SvaraRadera
  5. Lite busigt vädret nu.Men bra om det inte är för varmt det går för fort med allt!Men denna kyla o snö var att ta i :-( brrr
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Vi hade också is i morse och snö i går...

    SvaraRadera
  7. Ja visst är det höstlikt ute och sommaren har ju inte varit än..hoppas jag:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.